مقایسه بزرگترین پرچمدار های تلفن همراه

مقایسه بزرگترین پرچمدار های تلفن همراه

شاید سامسونگ و اپل به عنوان بزرگ ترین برندهای تولیدکننده گوشی گوشی های همراه در سراسر جهان تلقی می شوند و رقابت بسیار نزدیکی با هم دارند. از آنجا که پرچمداران همواره طرفداران خاص خود را داشته اند این دو برند نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا در تولید گوشی های پرچمدار خود از ویژگی های کاملا متفاوت و مدرن استفاده کنند. اما علاوه بر این دو برند بزرگ، تولید کننده های چینی مانند شیائومی نیز با سرعت زیادی رشد کرده و در حال حاضر گوشی های شیائومی نیز نمونه ای از بهترین گوشی های موجود در بازار گوشی‌های همراه هستند در ادامه این مطلب برخی از پرچمدار های سه برند اپل، سامسونگ و شیائومی را با هم مقایسه می کنیم

مقایسه گلکسی اس ۲۱ اولترا، آیفون ۱۲ پرو مکس و شیائومی می ۱۱ اولترا

طراحی

اکثر پرچمداران تولید شده توسط برندهای برتر گوشی ها، بدنه ای از جنس شیشه و فلز دارند. گوشی های قدیمی تر از بدنه های آلومینیومی بهره گرفته بودند. سامسونگ در ساخت صفحه پشتی گلکسی اس ۲۱ اولترا از شیشه استفاده کرده است که ترکیبی بسیار مقاوم در برابر خش و ضربه تشکیل داده است. در مورد می ۱۱ اولترا نیز باید بگویم که شیائومی در ساخت قاب پشتی آن به جای شیشه از سرامیک استفاده کرده و به طراحی است. فریم بسیار بزرگی که در قسمت بالایی قرار دارد دوربین را در خود جای داده و میزبان سه دوربین به همراه فلش و یک نمایشگر کوچک می باشد. قاب می ۱۱ اولترا آلومینیومی است این پرچمدار شیائومی نیز کیفیت ساخت بسیار مطلوبی دارد و لبه های قاب پشتی دارای انحنا هستند تا در دست نگه داشتن این گوشی برای کاربر آسان باشد.

اپل در ساهت صفحه پشتی آیفون ۱۲ پرو مکس از شیشه استفاده کرده  و این باعث شده است تا آیفون اپل ، طراحی زیبایی داشته باشد. دوربین ها در قسمت پشت به شکل مثلث قرار گرفتند و فریم این دوربین ها نیز از جنس شیشه ساخته شده است.

صفحه  نمایش

آیفون ۱۲ از صفحه  نمایش ۶٫۷ اینچی از رزولوشن ۲۷۷۸×۱۲۸۴  برخوردار شده و پنل آن نیز از نوع سوپر رتینا XDR OLED میباشد که از لایه محافظ Ceramic Shield به همراه آن استفاده شده است.

میزان روشنایی این صفحه، ۱۲۰۰ نیت است. یکی از نقاط ضعف این صفحه، رفرش ریت ۶۰ هرتزی و بسیار پایین آن است.

پشتیبانی از HDR10+ به همراه  Dolby Vision ، یکی دیگر از مشخصات  آیفون ۱۲ پرو مکس است. گلکسی اس ۲۱ اولترا با صفحه نمایش ۶٫۸ اینچی داینامیک آمولد و روشنایی ۱۵۰۰ نیت به عنوان رقیبی برای آیفون ۱۲ پرومکس تلقی می شود.

می ۱۱ اولترا نیز به صفحه نمایش ۶٫۸۱ اینچی آمولد مجهز بوده و از دو ویژگی دالبی Vision به همراه  HDR10+ پشتیبانی می کند.

اسپیکر

گلکسی اس ۲۱ اولترا از دو اسپیکر استفاده کرده که یکی از آنها در لبه پایینی و دیگری در بالای نمایشگر قرار گرفته است.

می ۱۱ اولترا شیائومی نیز اسپیکر دوگانه دارد و صدایی استریو تولید می کند. این اسپیکرها، صدایی با کیفیت بسیار بالا تولید می کنند.

اما آیفون ۱۲ پرو مکس در این بین از بهترین اسپیکر برخوردار شده و  توانسته است شیائومی و سامسونگ را پشت سر بگذارد. اگر اسپیکر گوشی برای شما اهمیت زیادی دارد آیفون ۱۲ پرو مکس می تواند بهترین گزینه انتخابی برای شما باشد.

باتری

سامسونگ در گلکسی اس ۲۱ اولترا از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر در ساعت استفاده کرده است. اگر گوشی سامسونگ را به صورت کامل شارژ کنید می توانید یک روز کامل از آن برای جستجو در وب، بازی، نمایش ویدیو و .. استفاده کنید. از طرفی شیائومی نیز در می ۱۱ اولترا از باتری استفاده کرده که در مقایسه با گوشی سامسونگ از عملکرد ضعیف تری برخوردار است.

همچنین استفاده از شارژر ۶۷ واتی نیز به گوشی می ۱۱ اولترا کمک کرده تا در مدت ۳۷ دقیقه از ۰  تا ۱۰۰ درصد شارژ شود.

سامسونگ از فست شارژ ۲۵ واتی در اس ۲ اولترا استفاده کرده است و در مدت ۱ ساعت و ۱۰  دقیقه به صورت کامل شارژ می شود.

آیفون ۱۲ پرو مکس نیز از شارژ سریع ۲۰ واتی استفاده کرده است. در این بین، شیائومی می ۱۱ اولترا در مقایسه با دو رقیب دیگر، پیشی گرفته است.

دوربین

دوربین اصلی اس ۲۱ اولترا ۱۰۸ مگاپیکسلی بوده و از لرزشگیر اپتیکل به همراه فوکوس لیزری برخوردار شده است. این دوربین می تواند در طول روز، عکس های باکیفیتی را ثبت کند.

دوربین اصلی آیفون ۱۲ پرو مکس ۱۲ مگاپیکسلی بوده و این سنسور در مقایسه با آیفون ۱۱ پرو مکس، حدود ۴۷ درصد بزرگتر است.

دوربین فوق عریض

گوشی شیائومی از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی مدل IMX586 Exmor RS استفاده کرده است که می تواند تصاویری با زاویه ۱۲۸ درجه را ثبت کند.

در بخش دوربین فوق عریض، جایگاه نخست به شیائومی اختصاص دارد و پس از شیائومی نیز اپل و در نهایت سامسونگ قرار گرفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید اقساطی

سوالات متداول

خرید اقساطی
خرید اقساطی

خیر. تنها با داشتن چک صیادی به نام شخص متقاضی فروش انجام می‌شود.

بله. می توانید هر مبلغ دلخواهی را به عنوان پیش پرداخت در نظر بگیرید ولی حداقل میبایست یک چهارم مبلغ فاکتور باشد.کمتر از یک چهارم امکان پذیر نیست.

سقف خرید تماما به مدارک مثبته اعتباری که متقاضی ارائه میدهد،بستگی دارد و هیچ سقف از پیش تعیین شده ای برای افراد وجود ندارد.به عنوان مثال زمانی که متقاضی مدارکی دال بر درآمد ماهیانه سه میلیون تومان ارائه می دهد سقف خرید بیش از ده میلیون تومان دریافت نخواهد کرد.

همه ی افراد امکان ثبت نام را دارند. اما پذیرش درخواست ثبت نام در مرحله ی اول اعتبارسنجی، برای تمام متقاضیان اتفاق نمی افتد و نیازمند داشتن شغل قابل قبول، درآمد مشخص ، حساب بانکی معتبر بدون سابقه چک برگشتی یا معوقات بانکی و داشتن گردش حساب متناسب با میزان حقوق و خرید است.

شما به تعداد بی نهایت می توانید خرید اقساطی از سامانه تقسیط داشته باشید ولی انجام هر خرید بعدی ملزم به تسویه خرید قبلی است.در صورتی که متقاضی تعهدات باقیمانده داشته باشد نمی تواند از سامانه تقسیط مجدد خرید کند.