مقایسه گوشی s23 fe با a54 سامسونگ

خرید اقساطی

گلکسی a54 از جدیدترین گوشی های سری A بازار می باشد از طرفی گوشی s23 fe نیز پرچمدار جدید سامسونگ است که با قیمت اقتصادی به فروش می رسد.اما کدام مدل بهتر است؟ کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ در ادامه خواهیم فهمید.

گوشی A54 سامسونگ

همانطور که گفته شد گوشی a54 از جدید ترین گوشی سری a سامسونگ  ۲۰۲۳ می باشد که تازگی تولید و عرضه شده است. این گوشی نسخه به روز و پیشرفته تر گوشی a53 سامسونگ است و علاوه بر طراحی به امکانات فق العاده ای مجهز شده است.

گوشی s23 fe سامسونگ

گوشی s23 fe جدیدترین گوشی سری S سامسونگ ۲۰۲۳ است که در ۴ اکتبر رونمایی شد. FE مخفف Fan Edition می باشد و به این معنیست که گوشی s23 FE با طراحی و ویژگی های مشابه خانواده s23 و با قیمتی مقرون به صرفه تر عرضه شده است. اما آیا گوشی S23 FE نسبت به گوشی A54ارزش خرید بیشتری دارد؟ کدام مدل بهتر است؟ در ادامه خواهیم فهمید. 

مقایسه طراحی S23 FE با A54 سامسونگ

بدنه گوشی a54 از شیشه مقاوم گوریلا گلس ۵ ساخته شده است. صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی گوشی a54 حدود ۸۳ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده است. سنسور اثر انگشت نیز در زیرنمایشگر قرار گرقته و امکان ورود به اپلیکیشن ها و وبسایت های مختلف را فراهم می کند . همچنین این گوشی مجهز به IP67 است و می تواند در عمق ۱ متری آب شیرین تا ۳۰ دقیقه دوام بیاورد.

جنس بدنه گوشی s23 FE از گوریلا گلس ۵ و فریم فلزی (آلومنیوم) ساخته شده و کاملاً ظریف و باریک می باشد. این گوشی مجهز به گواهی IP68 می باشد بنابراین می تواند در عمق ۱٫۵ متری آب شیرین تا ۳۰ دقیقه دوام بیاورد.

گوشی Samsung Galaxy S23 FE دارای طراحی به‌روزتری است و جنس بدنه‌ بهتری نیز دارد. همچنین، یکی از تفاوت‌ های مهم بین این دو گوشی، گواهی IP است. گوشی  S23 FE مقاومت بیشتری در برابر نفوذ آب و خاک نسبت به گوشی A54 دارد. این موارد می‌ توانند از اهمیت بالایی برخوردار باشند، به ویژه برای کاربرانی که به دنبال گوشی مقاوم و برای استفاده در شرایط سخت هستند.

مقایسه نمایشگر S23 FE با A54 سامسونگ

گوشی A54 مجهز به صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل می باشد. نوع نمایشگر این گوشی SUPER AMOLEDو نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتز است. گوشی s23 fe نیز مجهز به صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۳۴۰ است. نوع نمایشگر این گوشی Dynamic AMOLED 2X و نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتز می باشد.

با توجه به مقایسه Galaxy S23 FE و Galaxy A54 از نظر صفحه نمایش، هر دو گوشی به صفحه نمایش ‌های بسیار باکیفیت و واضحی مجهز شده‌اند که می ‌توانند نیاز اکثر کاربران را برطرف کنند. با این حال، گوشی s23 fe در بخش روشنایی صفحه نمایش عملکرد بهتری نسبت به گوشی a54 دارد، اگرچه اختلاف آنها زیاد نیست.

مقایسه دوربین S23 FE با A54 سامسونگ

دوربین گوشی A54 شامل:دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسل ، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسل و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل می باشد. اگر به دنبال خرید گوشی با دوربین خوب و قیمتی مناسب هستید گوشی a54 گزینه مناسبی است چرا که دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی می توانند عکس های بی نظیر و با کیفیتی را برایتان به ثبت برسانند.

دوربین گوشی S23 FE نیز شامل لنز واید ۵۰ مگاپیکسلی، لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی می باشد. دوربین جلوی این گوشی نیز ۱۰ مگاپیکسل است که به کمک آن می توانید سلفی های بی نظیری بگیرید. ویژگی Nightography نیز موجب می ‌شود تا در شرایط نور کم و تاریک، عکس‌ و ویدیو ها،با کیفیت و جزئیات بالا ثبت شوند. بنابراین، با دوربین‌ های گوشی S23 FE می ‌توانید تجربه تصویربرداری حرفه ‌ای و خلاقانه ‌تری را تجربه کنید و عکس‌ ها و ویدیو های بی ‌نظیری به ثبت برسانید.

همانطور که متوجه شدیم دوربین اصلی و اولترا واید در هر دو گوشی یکسان است و تفاوت در دوربین ماکرو a54 و تله فوتو s23 fe می باشد. ممکن است با خود فکر کنید دوربین سلفی a54 بهتر است اما اینطور نیست. امروزه تعداد مگاپیکسل بالا به معنی دوربین بهتر نیست بلکه اندازه سنسور است که تعیین کننده کیفیت عکس است و طبق تجربه کاربران، عملکرد دوربین گوشی s23 feدر نور کم بهتر می باشد. 

خرید اقساطی

مقایسه باتری S23 FE با A54 سامسونگ

باتری گوشی A54 سامسونگ ۵۰۰۰ میلی آمپر و باتری گوشی s23 fe سامسونگ ۴۵۰۰ میلی آمپر می باشد و هر دوی آن ها از فست شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می کنند. با توجه به مطالب ذکر شده باتری a54 هم سرعت شارژ بهتری دارد و هم شارژ را مدت بیشتری نگه میدارد و در صورت استفاده استفاده معمولی، باتری این گوشی می تواند ا الی ۱/۵ روز شارژ را نگه دارد.

مقایسه پردازنده S23 FE با A54 سامسونگ

گوشی a54 مجهز به پردازنده اگزینوس ۱۳۸۰ است که از ۴ هسته ۲٫۴ گیگاهرتز Cortex-A78 و ۴ هسته ۲٫۰ گیگاهرتز Cortex-A55 تشکیل شده است از طرف دیگر گوشی S23 FE با دو پردازنده  اسنپدراگون و اگزینوس تولید و عرضه شده است که  هردو پردازنده بسیار قدرتمند بوده و می توانند بازی های گرافیکی و برنامه های سنگین را سریع و بدون لگ اجرا کنند. هر دو مدل دارای پردازنده قوی هستند اما اگر به بازی با گوشی علاقه مندید گوشی s23fe گزینه مناسب تری برایتان است.

مقایسه سیستم عامل گوشی S23 FE با A54 سامسونگ

هر دو گوشی Galaxy S23 FE و Galaxy A54 با سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری ONE UI 5.1  تولید شده‌اند. اندروید ۱۳ یکی از جدیدترین نسخه ‌های سیستم عامل اندروید است که توسط گوگل منتشر شده است. این نسخه دارای بهبود ها و ارتقاءهایی در عملکرد، امنیت و ویژگی ‌های کاربردی می باشد.

مقایسه قیمت گوشی S23 FE با A54 سامسونگ

 به طور کلی گوشی s23 fe یک پرچمدار اقتصادی است و ممکن است قیمتش مقداری از a54 سامسونگ بالاتر باشد. با این حال هر دو گوشی جدید سامسونگ نسبت به امکاناتی که دارند از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار می باشند.

جدل مقایسه گوشی S23 FE با A54 سامسونگ

مشخصات

گوشی a54 گوشی s23 FE
تاریخ رونمایی ۱۵ مارس ۲۰۲۳

۴ اکتبر ۲۰۲۳

ابعاد

۱۵۸٫۲x 76.7 x8.2 میلیمتر ۱۵۸x 76.5x 8.2 میلیمتر
وزن ۲۰۲ گرم

۲۰۹ گرم

نوع صفحه نمایش

سوپر آمولد Dynamic AMOLED 2X
اندازه صفحه نمایش ۶٫۴ اینچ

۶٫۴ اینچ

رزولوشن صفحه نمایش

۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل
سیستم عامل اندروید ۱۳

اندروید ۱۳

چیپست

 

اگزینوس ۱۳۸۰

Exynos 2200 (4 nm) – International

Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 (4 nm) – USA

حافظه  داخلی

۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
رم ۶/۸ گیگابایت

۸ گیگابایت

دوربین ها

دوربین اصلی: ۵۰ مگاپیکسل

دوربین اولتراواید: ۱۲ مگاپیکسل

دوربین ماکرو: ۵ مگاپیکسل

دوربین اصلی: ۵۰مگاپیکسل

دوربین تله فوتو: ۸ مگاپیکسل

دوربین اولترا واید: ۱۲مگاپیکسل

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل

۱۰مگاپیکسل

جک ۳٫۵ میلیمتری

ندارد ندارد
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

۴۵۰۰میلی آمپر

رنگ ها

سفید/بنفش/سبز/خاکستری

بنفش، مشکی، نعنایی، کرم

خرید اقساطی

مزایا و معایب گوشی A54 سامسونگ

مزایای گوشی a54 سامسونگ :

  • باتری قدرتمند
  • گواهی IP67
  • اجرای بازی بدون لگ
  • طراحی زیبا

معایب گوشی A54 سامسونگ:

حذف جک ۳٫۵ میلیمتری

مزایا و معایب گوشی S23 FE سامسونگ

مزایای گوشی s23 fe

  • طراحی زیبا
  • گواهی IP68
  • دوربین فوق العاده
  • عملکرد بی نظیر در اجرای بازی و برنامه ها

معایب گوشی s23 fe سامسونگ

حذف جک ۳٫۵ میلیمتری

گوشی A54 بهتر است یا S23 FE سامسونگ

عملکرد گوشی گلکسی a54 و گلکسی S23 FE بسیاز نزدیک به یکدیگر است و همین موضوع انتخاب را برای مشتریان سخت می کند اما در آخر گوشی s23 FE برنده است چرا که با برخورداری از قابلیت های پرچمداران، صفحه نمایش روشن ‌تر، سخت افزار بهتر ، دوربین قدرتمند تر و از همه مهم ‌تر، قیمت ارزان ‌تر نسبت به خانواده اس ۲۳ ، ارزش خرید بالایی دارد. با این حال، گوشی A54 نیز عملکردی بی نظیر در اجرای برنامه ها دارد و از باتری قدرتمندی برخودار می باشد و می توانید با خرید گوشی a54 به تمامی نیازهای خود پاسخ دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید اقساطی

سوالات متداول

خرید اقساطی
خرید اقساطی

خیر. تنها با داشتن چک صیادی به نام شخص متقاضی فروش انجام می‌شود.

بله. می توانید هر مبلغ دلخواهی را به عنوان پیش پرداخت در نظر بگیرید ولی حداقل میبایست یک چهارم مبلغ فاکتور باشد.کمتر از یک چهارم امکان پذیر نیست.

سقف خرید تماما به مدارک مثبته اعتباری که متقاضی ارائه میدهد،بستگی دارد و هیچ سقف از پیش تعیین شده ای برای افراد وجود ندارد.به عنوان مثال زمانی که متقاضی مدارکی دال بر درآمد ماهیانه سه میلیون تومان ارائه می دهد سقف خرید بیش از ده میلیون تومان دریافت نخواهد کرد.

همه ی افراد امکان ثبت نام را دارند. اما پذیرش درخواست ثبت نام در مرحله ی اول اعتبارسنجی، برای تمام متقاضیان اتفاق نمی افتد و نیازمند داشتن شغل قابل قبول، درآمد مشخص ، حساب بانکی معتبر بدون سابقه چک برگشتی یا معوقات بانکی و داشتن گردش حساب متناسب با میزان حقوق و خرید است.

شما به تعداد بی نهایت می توانید خرید اقساطی از سامانه تقسیط داشته باشید ولی انجام هر خرید بعدی ملزم به تسویه خرید قبلی است.در صورتی که متقاضی تعهدات باقیمانده داشته باشد نمی تواند از سامانه تقسیط مجدد خرید کند.