مقایسه a54 با a73

خرید اقساطی

ممکن است این جمله را شنیده یا در کامنت ها دیده باشید که گوشی a73 بهتر از a54 سامسونگ است؟ اما آیا این فرضیه درست است؟ گوشی a54 جدیدترین گوشی از سری a گوشی های سامسونگ می باشد که در بازار ایران حسابی گرد و خاک به پا کرده و پرفروش شده است اما عده ای از کاربران گوشی a73 را که در سال گذشته تولید شده، بهتر از a54 می دانند علت چیست؟ آیا واقعا a73 از a54 بهتر است؟ در ادامه خواهیم فهمید. 

گوشی a73 سامسونگ 

گوشی a73 از گوشی های میان رده ۲۰۲۲ سامسونگ می باشد  که در ۱۷ مارس ۲۰۲۲ رونمایی شد. این گوشی پس از رونمایی با استقبال زیادی روبه رو شد زیرا از بسیاری از قابلیت و امکانات گوشی های پرچمدار بهره مند است. هنوز هم a73 طرفداران زیادی دارد و با اینکه حدود یک سال از رونمایی و عرضه آن می گذرد بسیاری از کاربران به دنبال خرید این گوشی می باشند . 

گوشی a54 سامسونگ 

همانطور که در مطلب بالا اشاره شد گوشی a54 از جدیدترین گوشی های سامسونگ ۲۰۲۳ می باشد که توانست در مدت کم به فروش بالایی دست یابد و در میان کاربران بسیار محبوب شده است. در ادامه به تفاوت گوشی a54 با a73 می پردازیم و می فهمیم که کدام مدل ارزش خرید بیشتری دارد.

مقایسه طراحی a54 با a73 سامسونگ 

طراحی گوشی a54 و a73 کاملا با یکدیگر متفاوت است. در گوشی a54  جزیره دوربین به طور کامل حذف شده و لنز های دوربین با بدنه ترکیب شدند  به همین دلیل  قطر گوشی  a54 بیشتر از a73 می باشد. جنس بدنه نیز عوض شده و در گوشی a54 بدنه پشت گوشی از جنس شیشه است و دیگر با گوشی پلاستیکی روبه رو نیستیم بنابراین گوشی گلکسی a54 طراحی به روز تر و بهتری دارد. تفاوت دیگر این دو گوشی اندازه صفحه نمایش می باشد. نمایشگر گوشی a73 بزرگتر بوده و ۶٫۷ اینچ می باشد بنابراین اگر به گوشی با نمایشگر بزرگ علاقه دارید a73 مناسب شماست. هردو گوشی نیز دارای گواهی IP67 بوده و ضد آب می باشند و در این مورد تفاوتی ندارند. برای جمع بندی باید بگوییم طراحی a54 شیک تر بوده و متریال با کیفیت تری نیز در آن استفاده شده است همچنین نمایشگر ۶٫۴ اینچی آن موجب میشود تا کار با آن راحت تر باشد.

مقایسه نمایشگر گوشی a54 با a73 سامسونگ 

هر دو گوشی دارای صفحه نمایش ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز می باشند و در کیفیت تصویر نیز تفاوتی با یکدیگر ندارند اما در مقدار روشنایی باید بگوییم روشنایی گوشی a54 ارتقا پیدا کرده و به ۱۰۰۰ نیت رسیده است بنابراین باید بگوییم گوشی a54 نمایشگر بهتری دارد.از طرفی نمایشگر a73 بزرگتر بوده و ۶٫۷ اینچ می باشد که برای علاقه مندان به صفحه نمایش بزرگ یک امتیاز مثبت به حساب می آید اما در کل باید بگوییم در این قسمت نیز گوشی a54 samsung برنده است. 

مقایسه دوربین a54 با a73 سامسونگ 

دوربین گوشی A54 شامل:دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسل ، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسل و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل می باشد.دوربین گوشی a73 شامل:دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسل، دوربین عمق ۵ مگاپیکسل، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسل و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل می باشد.شاید با خود فکر کنید دوربین گوشی a73 بهتر است اما اینطور نیست. امروزه تعداد مگاپیکسل بالا به معنی دوربین بهتر نیست بلکه اندازه سنسور است که تعیین کننده کیفیت عکس است.طبق تجربه کاربران، عکس هایی که با دوربین گوشی a54 گرفته شده از نظر کیفیت، نور، کنتراست و … از دوربین گوشی a73 بهتر است.

مقایسه باتری a54 با a73 سامسونگ 

هردو گوشی مجهز به باتری ۵۰۰۰ میلی امپری می باشند اما به دلیل پردازنده با مصرف انرژی کمتر که در گلکسی a54 قرار گرفته، این گوشی سریع تر شارژ شده و نگهداری شارژ بهتری نیز دارد و در صورت استفاده معمولی حدود یک تا یک و نیم روز شارژ را نگه میدارد اما در صورت استفاده از گوشی a73 ممکن است در اخر روز نیاز به شارژ مجدد گوشی داشته باشید. همچنین هر دو گوشی از فست شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می کنند در نهایت گوشی a54 با شارژدهی بیشتر و سرعت شارژ بهتر در این بخش هم گزینه بهتری به حساب می آید.

مقایسه پردازنده a54 با a73 سامسونگ 

گوشی a73 به پردازنده اسنپدراگون ۷۷۷G شرکت کوالکام مجهز شده است. چهار هسته قدرتمند‌تر با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری ۲.۴ گیگاهرتز در کنار چهار هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر و توانایی ارائه فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز، هشت هسته این پردازنده را تشکیل می دهند. گوشی a54 نیز مجهز به پردازنده اگزینوس ۱۳۸۰ است که از ۴ هسته ۲٫۴ گیگاهرتز Cortex-A78 و ۴ هسته ۲٫۰ گیگاهرتز Cortex-A55 تشکیل شده است. هردو گوشی به پردازنده قدرتمندی مجهز شده اند و عملکرد خوبی در اجرای بازی و کارهای گرافیکی دارند ولی گوشی a73 ممکن است هنگام بازی داغ شود همچنین گوشی a54 از حافظه ذخیره سازی از نوع UFS 3.1 استفاده میکند و  در بازی ها و برنامه ها سرعت بارگذاری بهتری دارد.

مقایسه سیستم عامل a54 با a73 سامسونگ 

سامسونگ گوشی a54 را با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 و گوشی a73 را با اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 تولید و عرضه کرده است. گوشی a54 به دلیل جدیدتر بودن مدت زمان بیشتری آپدیت های نرم افزاری را دریافت می کنند. 

خرید اقساطی

مقایسه امکانات a54 با a73 سامسونگ 

هردو گوشی a73 و a54 دارای گواهینامه IP67 می باشند. گواهینامه ی IP درجه حفاظت دستگاه ها در برابر نفوذ آب و گرد و غبار را بیان می کند. درجه حفاظت آی پی در گوشی هوشمند، استانداردی است که نشان می دهد یک گوشی می تواند عملکردی عادی در شرایط غیر عادی مثل زیر آب یا در شرایط آب و هوایی غیر عادی مثل رطوبت بالا و باران داشته باشد. نخستین عدد بعد از عبارت IP، مقاومت محصول را در برابر نفوذ ذرات جامد مانند گرد و خاک می سنجد و عدد دوم مقاومت آن را در برابر نفوذ مایعات نشان می دهد. بیشترین عدد برای مقاومت در برابر گرد و خاک، عدد ۶ است. عدد ۶ به معنای محافظت کامل در برابر نفوذ گرد و غبار است. عموماً عدد ۷ به معنای مقاومت در برابر غرق شدن کامل در عمق بین ۱۵ سانتیمتر تا یک متر آب به مدت سی دقیقه می باشد بنابراین گوشی های a54 و a73 سامسونگ می توانند در عمق ۱ متری آب شیرین تا ۳۰ دقیقه دوام بیاورد.

از دیگر قابلیت های این دو گوشی، پشتیبانی از اسمارت ویو می باشد. اسمارت ویو یکی از قابلیت های تلویزیون های هوشمند است که به کمک آن می توانیم فایل های صوتی و تصویری گوشی را بر روی تلویزیون پخش کنیم. این قابلیت برای اولین بار توسط شرکت سامسونگ رونمایی شد. پس از آن شرکت‌ های دیگر نیز از این قابلیت در تلویزیون‌های خود استفاده کردند.

ان اف سی یکی دیگر از قابلیت های گوشی a54 و a73 سامسونگ است. NFC یک قابلیت ارتباطی است که دستگاه های موبایلی را در شرایطی که نزدیک به یکدیگر باشند، قادر به رد و بدل اطلاعات می‌کند. ان اف سی یک فرکانس رادیویی ایجاد می‌کند و از طریق آن، ارتباط بین دو دستگاه را برقرار می‌سازد. هنگامی که قابلیت ارتباط NFC دو دستگاه فعال باشد، آن دو می‌توانند حجم کمی از اطلاعات را بین یکدیگر منتقل کنند. تنها شرط لازم این است که دو دستگاه به یکدیگر نزدیک باشند. در این نوع ارتباط دو طرفه نیازی به وارد کردن کد تایید وجود ندارد همچنین قابلیت اتصال NFC مصرف انرژی بسیار پایینی دارد. 

مقایسه قیمت a54 با a73 سامسونگ 

به دلیل نوسانات قیمت گوشی در بازار ایران، جهت اطلاع از قیمت گوشی a54و a73 سامسونگ می توانید به صفحه محصول مورد نظر در سایت تقسیط رفته و نسبت به خرید گوشی a54 اقدام نمایید. 

جدول مقایسه a54 با a73 سامسونگ 

مشخصات

گوشی a54 گوشی a73
تاریخ رونمایی ۱۵ مارس ۲۰۲۳

۱۷ مارس ۲۰۲۲

ابعاد

۱۵۸٫۲x 76.7 x8.2 میلیمتر ۱۶۳٫۷ x 76.1 x7.6 میلیمتر
وزن ۲۰۲ گرم

۱۸۱  گرم

نوع صفحه نمایش

سوپر آمولد سوپر آمولد
اندازه صفحه نمایش ۶٫۴ اینچ

۶٫۷ اینچ

رزولوشن صفحه نمایش

۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل

۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل

سیستم عامل

اندروید ۱۳ اندروید ۱۲
چیپست اگزینوس ۱۳۸۰

اسنپدراگون ۷۷۸G 5G

حافظه  داخلی

۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
رم ۶/۸ گیگابایت

۸ گیگابایت

دوربین ها

دوربین اصلی: ۵۰ مگاپیکسل

دوربین اولتراواید: ۱۲ مگاپیکسل

دوربین ماکرو: ۵ مگاپیکسل

دوربین اصلی: ۱۰۸مگاپیکسل

دوربین اولتراواید: ۱۲ مگاپیکسل

دوربین ماکرو: ۵ مگاپیکسل

دوربین عمق: ۵ مگاپیکسل

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل

۳۲ مگاپیکسل

جک ۳٫۵ میلیمتری

ندارد ندارد
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

رنگ ها

سفید/بنفش/سبز/خاکستری

خاکستری/سفید/نعنایی

مزایا و معایب گوشی a54 سامسونگ

مزایای گوشی a54 :

  • طراحی زیبا
  • باتری قوی
  • اجرای بازی بدون لگ
  • دوربین سلفی فوق العاده
  • گواهی IP67

معایب گوشی a54:

حذف جک ۳٫۵ میلیمتری

مزایا و معایب گوشی a73 سامسونگ

مزایای گوشی A73:

  • گواهی IP67
  • باتری قدرتمند
  • وزن سبک
  • طراحی زیبا

معایب گوشی a73

حذف جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون

گوشی a54 بهتر است یا a73 سامسونگ ؟

گوشی A54 سامسونگ با چیپست اگزینوس ۱۳۸۰ (۵ نانومتری) و پردازنده‌ای قدرتمند که از ۴ هسته Cortex-A78 با سرعت ۲٫۴ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A55 با سرعت ۲٫۰ گیگاهرتز تشکیل شده است. این گوشی با امکانات و ویژگی ‌های به ‌روزتر، عملکرد بهتر و سرعت بالاتری در اجرای برنامه‌ ها و بازی‌های گرافیکی دارد. همچنین، شارژدهی بهتر باتری و امکاناتی مانند قابلیت Always-On Display نیز در این گوشی وجود دارد. بنابراین گوشی a54 ارزش خرید بالاتری نسبت به گوشی a73 دارد.

آیا گوشی a54 سامسونگ خوب است؟

با بررسی دقیق گوشی A54 سامسونگ متوجه می‌ شویم که این گوشی از امکاناتی نزدیک به یک پرچمدار برخوردار می باشد. این موارد عبارتند از:

صفحه نمایش با کیفیت و با روشنایی بالا: این گوشی جدید دارای صفحه نمایش با کیفیت بالا می باشد به طوریکه تصاویر روشن و واضح را به نمایش می‌ گذارد. این ویژگی موجب تجربه بصری عالی در مشاهده محتوا می‌شود.

دوربین ‌های قدرتمند: گوشی A54  مجهز به دوربین  ها ی با کیفیت می باشد که امکان عکاسی با جزئیات بالا و تصاویر واضح را فراهم می‌ کنند. با این دوربین‌ ها می ‌توانید لحظات خاص را به صورت حرفه ‌ای ثبت کنید.

شارژدهی بسیار بالا: این گوشی دارای باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی آمپر می باشد که شارژدهی بسیار خوبی را ارائه می دهد.امر به کاربران امکان استفاده بیشتر و طولانی ‌تر از گوشی بدون نگرانی از شارژ مجدد می‌دهد.

پردازنده قدرتمند : گوشی a54 با پردازنده ی جدید و قدرتمندی که دارد می تواند بازی‌ ها و برنامه ‌های گرافیکی را با سرعت و عملکرد عالی اجرا کند.

با توجه به موارد مذکور، گوشی A54 سامسونگ به عنوان یک گوشی میان‌رده با امکانات پرچمدار، ارزش خرید بالایی دارد. این گوشی نسبت به امکاناتی که دارد با قیمت مقرون به صرفه ای به فروش می رسد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید اقساطی

سوالات متداول

خرید اقساطی
خرید اقساطی

خیر. تنها با داشتن چک صیادی به نام شخص متقاضی فروش انجام می‌شود.

بله. می توانید هر مبلغ دلخواهی را به عنوان پیش پرداخت در نظر بگیرید ولی حداقل میبایست یک چهارم مبلغ فاکتور باشد.کمتر از یک چهارم امکان پذیر نیست.

سقف خرید تماما به مدارک مثبته اعتباری که متقاضی ارائه میدهد،بستگی دارد و هیچ سقف از پیش تعیین شده ای برای افراد وجود ندارد.به عنوان مثال زمانی که متقاضی مدارکی دال بر درآمد ماهیانه سه میلیون تومان ارائه می دهد سقف خرید بیش از ده میلیون تومان دریافت نخواهد کرد.

همه ی افراد امکان ثبت نام را دارند. اما پذیرش درخواست ثبت نام در مرحله ی اول اعتبارسنجی، برای تمام متقاضیان اتفاق نمی افتد و نیازمند داشتن شغل قابل قبول، درآمد مشخص ، حساب بانکی معتبر بدون سابقه چک برگشتی یا معوقات بانکی و داشتن گردش حساب متناسب با میزان حقوق و خرید است.

شما به تعداد بی نهایت می توانید خرید اقساطی از سامانه تقسیط داشته باشید ولی انجام هر خرید بعدی ملزم به تسویه خرید قبلی است.در صورتی که متقاضی تعهدات باقیمانده داشته باشد نمی تواند از سامانه تقسیط مجدد خرید کند.