مقایسه s23fe با a73 سامسونگ

خرید اقساطی

تفاوت گوشی s23 FE با A73 سامسونگ چیست؟ در این مطلب قصد داریم به مقایسه s23 fe با a73 سامسونگ بپردازیم تا بفهمیم کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد.

مقایسه گوشی a15 با a14

گوشی S23 FE سامسونگ

گوشی S23 FE در ۴ اکتبر ۲۰۲۳ رونمایی شد FE مخفف Fan Edition می باشد و به این معنیست که گوشی s23 FE با طراحی و ویژگی های مشابه خانواده s23 و با قیمتی مقرون به صرفه تر عرضه شده است.

گوشی a73 سامسونگ

گوشی a73 از گوشی های سری A سامسونگ ۲۰۲۲ است که علاوه بر امکانات فوق العاده، از کیفیت و طراحی زیبایی نیز برخوردار می باشد.اما این گوشی چه تفاوتی با s23 FE دارد؟ در ادامه خواهیم فهمید.

قیمت گوشی a73 در نمایندگی سامسونگ

مقایسه طراحی گوشی s23 fe با a73 سامسونگ

جنس بدنه گوشی s23 FE از گوریلا گلس ۵ و فریم فلزی (آلومنیوم) ساخته شده و کاملاً ظریف و باریک می باشد. همچنین این گوشی با ابعاد ۱۵۸ در ۷۶٫۵ در ۸٫۲ میلی متر و وزن ۲۰۹ گرم تولید شده است. گوشی سامسونگ s23 FE مجهز به گواهی IP68 می باشد بنابراین گلکسی s23 FE سامسونگ می تواند در عمق ۱٫۵ متری آب شیرین تا ۳۰ دقیقه دوام بیاورد. از طرفی بدنه a73 شیشه و پلاستیک می باشد و از گواهی IP67 بهره مند است. این گوشی با وزن ۱۸۱ گرم و ابعاد ۱۶۳٫۷×۷۶٫۱×۷٫۶ تولید شده است.

گوشی S23 FE از طراحی جدیدتر، به روز تر و زیباتری بهره مند است و همچنین به دلیل بهتر بودن گواهی IP اس ۲۳ اف ای مقاومت بیشتری نسبت به a73 در برابر نفوذ آب و خاک دارد.

مقایسه صفحه نمایش s23 fe با a73 سامسونگ

صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی Dynamic Amoled  گوشی اس ۲۳ اف ای مجهز به رزولوشن ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز می باشد و می تواند ریزترین جزئیات را برایتان به نمایش بگذارد. گوشی a73 نیز مجهز به نمایشگر ۶٫۷ اینچی سوپر آمولد با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰پیکسل ۱۲۰ هرتز می باشد.

هر دو گوشی سامسونگ، نمایشگر خوب و با کیفتی دارند اما گوشی s23 fe روشنایی بهتری در پخش محتوا دارد.

مقایسه گوشی s23 fe با a54 سامسونگ

مقایسه دوربین گوشی s23 fe با a73 سامسونگ

دوربین گوشی S23 FE نیز شامل لنز واید ۵۰ مگاپیکسلی، لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی می باشد. دوربین جلوی این گوشی نیز ۱۰ مگاپیکسل است که به کمک آن می توانید سلفی های بی نظیری بگیرید. ویژگی Nightography نیز موجب می ‌شود تا در شرایط نور کم و تاریک، عکس‌ و ویدیو ها،با کیفیت و جزئیات بالا ثبت شوند. بنابراین، با دوربین‌ های گوشی S23 FE می ‌توانید تجربه تصویربرداری حرفه ‌ای و خلاقانه ‌تری را تجربه کنید و عکس‌ ها و ویدیو های بی ‌نظیری به ثبت برسانید.

دوربین گوشی a73 شامل:دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسل، دوربین عمق ۵ مگاپیکسل، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسل و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل می باشد. دوربین زاویه گسترده ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی A73 5G با رزولوشن بالا می تواند جزئیات را به شیوه دقیق تری ثبت کند البته به این منظور می توانید ویژگی Detail Enhancer را فعال کرده و از ویژگی Hybrid Optic Zoom نیز برای ثبت سوژه از راه دور استفاده کنید. همچنین می توانید میدان دید بیشتری را با دوربین اولترا واید به تصویر کشیده و مقدار فوکوس را با دوربین عمق، تنظیم کنید یا با کمک دوربین ماکرو، جزئیات را از نزدیک تر ببینید.

ممکن است با خود فکر کنید دوربین a73 بهتر است اما اینطور نیست. امروزه تعداد مگاپیکسل بالا به معنی دوربین بهتر نیست بلکه اندازه سنسور است که تعیین کننده کیفیت عکس است و طبق تجربه کاربران، عملکرد دوربین گوشی s23 feدر نور کم بهتر می باشد. 

خرید اقساطی

مقایسه باتری گوشی s23 fe با a73 سامسونگ

باتری گوشی A73 سامسونگ ۵۰۰۰ میلی آمپر و باتری گوشی s23 fe سامسونگ ۴۵۰۰ میلی آمپر می باشد و هر دوی آن ها از فست شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می کنند. با توجه به مطالب ذکر شده باتری a73 شارژ را مدت بیشتری نگه میدارد .

 

مقایسه پردازنده S23 FE با a73 سامسونگ

 گوشی a73 به پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸Gشرکت کوالکام مجهز شده است. چهار هسته قدرتمند‌تر با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری ۲.۴ گیگاهرتز در کنار چهار هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر و توانایی ارائه فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز، هشت هسته این پردازنده را تشکیل می دهند. از طرف دیگر گوشی S23 FE با دو پردازنده  اسنپدراگون و اگزینوس تولید و عرضه شده است که  هردو پردازنده بسیار قدرتمند بوده و می توانند بازی های گرافیکی و برنامه های سنگین را سریع و بدون لگ اجرا کنند. هر دو مدل دارای پردازنده قوی هستند اما اگر به بازی با گوشی علاقه مندید گوشی s23fe گزینه مناسب تری برایتان است زیرا از پردازنده جدید و قدرتمندی بهره مند می باشد.

جدول مقایسه گوشی s23 fe با a73 سامسونگ

مشخصات

گوشی a73 گوشی s23 FE
تاریخ رونمایی ۱۷ مارس ۲۰۲۲

۴ اکتبر ۲۰۲۳

ابعاد

۱۶۳٫۷ x 76.1 x7.6 میلیمتر ۱۵۸x 76.5x 8.2 میلیمتر
وزن ۱۸۱ گرم

۲۰۹ گرم

نوع صفحه نمایش

سوپر آمولد Dynamic AMOLED 2X
اندازه صفحه نمایش ۶٫۷ اینچ

۶٫۴ اینچ

رزولوشن صفحه نمایش

۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل
سیستم عامل اندروید ۱۲

اندروید ۱۳

چیپست

 

Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G (6 nm)

Exynos 2200 (4 nm) – International

Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 (4 nm) – USA

حافظه  داخلی

۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت

۸ گیگابایت

دوربین ها

دوربین اصلی: ۱۰۸مگاپیکسل

دوربین اولتراواید: ۱۲ مگاپیکسل

دوربین ماکرو: ۵ مگاپیکسل

دوربین عمق: ۵ مگاپیکسل

دوربین اصلی: ۵۰مگاپیکسل

دوربین تله فوتو: ۸ مگاپیکسل

دوربین اولترا واید: ۱۲مگاپیکسل

دوربین سلفی

۳۲ مگاپیکسل

۱۰مگاپیکسل

جک ۳٫۵ میلیمتری ندارد

ندارد

باتری

۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۴۵۰۰میلی آمپر
رنگ ها سفید/نعناعی /خاکستری

بنفش، مشکی، نعنایی، کرم

مقایسه قیمت s23 fe با a73 سامسونگ

به طور کلی گوشی s23 fe یک پرچمدار اقتصادی است و ممکن است قیمتش مقداری از a73 سامسونگ بالاتر باشد. با این حال هر دو گوشی سامسونگ نسبت به امکاناتی که دارند از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار می باشند.

گوشی s23 fe بهتر است یا a73 سامسونگ

گوشی s23 FE برنده است چرا که با برخورداری از قابلیت های پرچمداران، صفحه نمایش روشن ‌تر، سخت افزار بهتر ، دوربین قدرتمند تر و از همه مهم ‌تر، قیمت ارزان ‌تر نسبت به خانواده اس ۲۳ ، ارزش خرید بالایی دارد. با این حال، گوشی A73 نیز عملکردی بی نظیر در اجرای برنامه ها دارد و از باتری قدرتمندی برخودار می باشد و می توانید با خرید گوشی a73 به تمامی نیازهای خود پاسخ دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید اقساطی

سوالات متداول

خرید اقساطی
خرید اقساطی

خیر. تنها با داشتن چک صیادی به نام شخص متقاضی فروش انجام می‌شود.

بله. می توانید هر مبلغ دلخواهی را به عنوان پیش پرداخت در نظر بگیرید ولی حداقل میبایست یک چهارم مبلغ فاکتور باشد.کمتر از یک چهارم امکان پذیر نیست.

سقف خرید تماما به مدارک مثبته اعتباری که متقاضی ارائه میدهد،بستگی دارد و هیچ سقف از پیش تعیین شده ای برای افراد وجود ندارد.به عنوان مثال زمانی که متقاضی مدارکی دال بر درآمد ماهیانه سه میلیون تومان ارائه می دهد سقف خرید بیش از ده میلیون تومان دریافت نخواهد کرد.

همه ی افراد امکان ثبت نام را دارند. اما پذیرش درخواست ثبت نام در مرحله ی اول اعتبارسنجی، برای تمام متقاضیان اتفاق نمی افتد و نیازمند داشتن شغل قابل قبول، درآمد مشخص ، حساب بانکی معتبر بدون سابقه چک برگشتی یا معوقات بانکی و داشتن گردش حساب متناسب با میزان حقوق و خرید است.

شما به تعداد بی نهایت می توانید خرید اقساطی از سامانه تقسیط داشته باشید ولی انجام هر خرید بعدی ملزم به تسویه خرید قبلی است.در صورتی که متقاضی تعهدات باقیمانده داشته باشد نمی تواند از سامانه تقسیط مجدد خرید کند.