نقد و بررسی گوشی a54

خرید اقساطی

گوشی a54 از جدیدترین گوشی های سامسونگ در سال ۲۰۲۳ می باشد که به قابلیت های نرم افزاری عالی و طراحی خیره کننده ای مجهز شده است. این گوشی در ۱۵ مارس (۲۴ اسفند ۱۴۰۱) رونمایی و در ۲۴ مارس به بازار جهانی عرضه شد. در ادامه به بررسی ارزش خرید این گوشی پرداخته و به سوالات متداول کاربران درباره این گوشی پاسخ می دهیم.

بررسی طراحی گوشی a54 سامسونگ

وقتی گوشی a54 را بررسی می کنیم اولین چیزی که نظر ما را به خود جلب می کند، شباهت این گوشی به پرچمدار امسال سامسونگ یعنی S23 می باشد البته کیفیت ساخت بدنه این دو گوشی کاملا با هم متفاوت است. پنل پشتی این گوشی از گوریلاگلس ۵ می باشد که در مجموع به شما احساس یک گوشی گران قیمت و با کیفیت را می دهد. در پنل پشتی، سه لنز در راستای یک خط عمودی قرار گرفته اند. در سمت راست گوشی a54 ، دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور قرار گرفته اند و در قسمت پایین گوشی نیز شاهد اسپیکر، دو عدد میکروفون و پورت USB-C (تایپ سی) هستیم. صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی گوشی a54 حدود ۸۳ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده است.

بررسی نمایشگر گوشی a54 سامسونگ 

یکی از نقاط قوت گوشی a54 صفحه نمایش آن است. این صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی سوپر آمولد با رزولوشن ۱۰۸۰P و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، کیفیت و سرعت بسیار بالایی دارد و احساس کار با یک پرچمدار را به شما منتقل می کند. روشنایی این گوشی نسبت به نسل قبلی خودش یعنی A53 5G بیشتر شده و به ۱۰۰۰ نیت رسیده که کار با گوشی را حتی زیر نور مستقیم آفتاب آسان می سازد.

بررسی دوربین گوشی a54 سامسونگ 

گوشی A54 به سه دوربین پشتی و یک دوربین سلفی مجهز است. مشخصات سه دوربین پشت این گوشی به شرح زیر است:

  • یک لنز واید ۵۰ مگاپیکسلی (دوربین اصلی) با دیافراگم  f/1.8، ۱/۱٫۵۶″، ۱٫۰µm، لرزشگیر اپتیکال و PDAF
  • یک لنز اولتراواید ۱۲۳ درجه ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و ۱٫۱۲µm.
  • یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
  • به همراه فلش ال ای دی، قابلیت پانوراما و HDR

با دوربین پشت این گوشی می توانید فیلمبرداری با کیفیت ۴K با ۳۰ فریم بر ثانیه، یا ۱۰۸۰p با ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه یا ۷۲۰p با ۴۸۰ فریم بر ثانیه انجام دهید.

دوربین سلفی گوشی A54 نیز یک لنز واید ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و ۱/۲٫۸″ و ۰٫۸µm است که در مجموع عملکرد بسیار خوبی را به نمایش می گذارد. این دوربین به شما امکان فیلمبرداری ی با کیفیت ۴K با ۳۰ فریم بر ثانیه، یا ۱۰۸۰p با ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه را می دهد.

بررسی باتری گوشی a54 سامسونگ 

مسونگ برای a54 مثل سایر گوشی های سری a از یک باتری لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است که غیرقابل تعویض توسط کاربر است. این باتری شارژدهی بسیار خوبی دارد و حتی با فعال بودن قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (always-on display) و بالاترین رفرش ریت، با استفاده متوسط رو به بالا یک روز کامل یا حتی بیشتر شارژ نگه می دارد. اگر از گوشی استفاده سبک داشته باشید، می توانید انتظار دو روز شارژدهی را نیز از این گوشی داشته باشید. 

بررسی پردازنده و سخت افزار گوشی a54 سامسونگ 

گوشی A54 سامسونگ به چیپست اگزینوس ۱۳۸۰ (۵ نانومتری)، نسل جدید پردازنده های سامسونگ، مجهز است که از ۴ هسته ۲٫۴ گیگاهرتز Cortex-A78 و ۴ هسته ۲٫۰ گیگاهرتز Cortex-A55 تشکیل شده است. پردازنده این گوشی نسبت به نسل قبلی (a53) ارتقا یافته بنابراین شاهد عملکرد بهتر و سریع تر در گوشی a54 هستیم. این چیپست به راحتی از پس اجرای کار های روزمره بر می آید و به شما این امکان را می دهد بدون هیچ کندی و مشکلی، با گوشی کار کنید حتی بازی های گرافیک سنگین نیز در گوشی A54 به راحتی اجرا می شوند. قدرت پردازشی بالای این تراشه به شما اجازه می دهد بازی های محبوبی مثل کالاف دیوتی و پابچی را با گرافیک و فریم ریت بالا اجرا کنید.

قیمت گوشی a54 سامسونگ 

گوشی a54 از گوشی های رده بالای سری A سامسونگ می باشد که به قابلیت و طراحی نزدیک به گوشی های پرچمدار مجهز شده و با توجه به امکاناتش از قیمت بسیار خوب و مقرون به صرفه ای برخوردار می باشد. این گوشی سامسونگ در چهار نسخه مختلف از نظر حافظه داخلی و رم به بازار عرضه شده که عبارتند از:

  • گوشی a54 128 گیگ با رم ۶
  • گوشی a54 128 گیگ با رم ۸
  • گوشی a54 256 گیگ با رم ۶
  • گوشی a54 256 گیگ با رم ۸

گوشی A54 در چهار نسخه مختلف از نظر حافظه داخلی و رم موجود می باشد و قیمت آن بر اساس اینکه کدام نسخه را انتخاب می کنید متفاوت است.

پاسخ به سوالات کاربران متداول کاربران 

در ادامه قصد داریم به پرتکرار ترین سوالات مشتریان درباره گوشی a54 را پاسخ دهیم بنابراین ادامه مطلب را با دقت مطالعه نمایید زیرا ممکن است سوال شما نیز باشد.

آیا گوشی a54 داغ می کند؟

هنگامی که شما گوشی سامسونگ جدیدی را خریداری می کنید با توجه به نو بودن گوشی امکان هنگ و داغ شدن گوشی وجود ندارد و پیدا شدن این مشکل ممکن است به علت استفاده نادرست شما از گوشی باشد. به عنوان مثال دلایل زیر موجب داغ شدن گوشی a54 شما می شوند:

  • بالا بودن پیش از حد روشنایی صفحه گوشی
  • روشن بودن اینترنت گوشی
  • باز بودن بازی های سنگین بر روی صفحه گوشی
  • بی کیفیت بودن شارژر گوشی
  • قرار گرفتن گوشی در معرض آفتاب
  • استفاده از کاورهای پلاستیکی بی کیفیت
  • تماشای ویدیو های آنلاین و استفاده از حجم زیادی از توان پردازشی CPU

آیا گوشی a54 ضد آب است؟

آیا گوشی a54 ضد آب است؟گوشی a54 دارای گواهی IP67 است که گوشی را در برابر نفوذ گرد و خاک و مایعات مقاوم می کند و بر اساس این گواهی، گوشی a54 به مدت ۳۰ دقیقه می تواند در عمق ۱ متری آب دوام بیاورد.

آیا گوشی a54 شارژر دارد؟

یکی از سوالات متداول کاربران این است که آیا گوشی a54 شارژر دارد؟ درون جعبه گوشی ای ۵۴ سامسونگ، کابل شارژر USB Type-C وجود دارد اما خبری از آداپتور شارژ نیست و باید آن را به صورت جداگانه خریداری نمایید. با خرید آداپتور ۲۵ واتی برای این گوشی می توانید در مدت نیم ساعت شارژ گوشی را ۵۰ درصد پر کنید.

آیا گوشی a54  هندزفری دارد؟

شاید برایتان سوال شود که آیا گوشی a54 هندزفری دارد؟ علاوه بر آداپتور شارژر، هندزفری نیز از جعبه گوشی A54 حذف شده است. همچنین، مانند سایر گوشی ‌های جدید سامسونگ، این گوشی هم بدون جک ۳٫۵ میلی‌ متری هدفون عرضه شده در نتیجه جای هندزفری ندارد.

آیا گوشی a54 برای گیمینگ مناسب است؟

با توجه به پردازنده قوی به همراه رم و حافظه داخلی بالا، باتری قدرتمند و صفحه نمایش با کیفیت در گوشی a54 سامسونگ، می توان گفت این گوشی در اجرای بازی ها عملکرد بی نظیری دارد و می تواند بازی های سنگین را بدون هیچگونه لگی اجرا کند.

مقایسه گوشی a54 با a73 سامسونگ 

خرید اقساطی

گوشی a73 نیز از مدل های محبوب ۲۰۲۲ می باشد که از طراحی ، دوربین و قابلیت های فوق العاده ای بهره مند است و برخی  کاربران آن را رقیب گوشی a54 می دانند. اگر قصد خرید گوشی سامسونگ دارید و میان این دو مدل مردد هستید جدول مقایسه ی زیر را با دقت مطالعه نمایید.

جدول مقایسه a54 با a73 سامسونگ

مشخصات

گوشی a54 گوشی a73
تاریخ رونمایی ۱۵ مارس ۲۰۲۳

۱۷ مارس ۲۰۲۲

ابعاد

۱۵۸٫۲x 76.7 x8.2 میلیمتر

۱۶۳٫۷ x 76.1 x7.6 میلیمتر

وزن

۲۰۲ گرم

۱۸۱  گرم

نوع صفحه نمایش

سوپر آمولد سوپر آمولد
اندازه صفحه نمایش ۶٫۴ اینچ

۶٫۷ اینچ

رزولوشن صفحه نمایش

۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل
سیستم عامل اندروید ۱۳

اندروید ۱۲

چیپست

اگزینوس ۱۳۸۰ اسنپدراگون ۷۷۸G 5G
حافظه  داخلی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت

۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت

رم

۶/۸ گیگابایت ۸ گیگابایت
دوربین ها دوربین اصلی: ۵۰ مگاپیکسل

دوربین اولتراواید: ۱۲ مگاپیکسل

دوربین ماکرو: ۵ مگاپیکسل

دوربین اصلی: ۱۰۸مگاپیکسل

دوربین اولتراواید: ۱۲ مگاپیکسل

دوربین ماکرو: ۵ مگاپیکسل

دوربین عمق: ۵ مگاپیکسل

دوربین سلفی

۳۲ مگاپیکسل ۳۲ مگاپیکسل
جک ۳٫۵ میلیمتری ندارد

ندارد

باتری

۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
رنگ ها سفید/بنفش/سبز/خاکستری

خاکستری/سفید/نعنایی

مقایسه a54 با a53 سامسونگ 

خرید اقساطی

a54 بهتر است یا a53 ؟ کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟ همانطور که گفته شد گوشی a54 نسخه ی پیشرفته تر گوشی a53 است اما این دو مدل گوشی چه تفاوتی دارند؟ برخی از کاربران معتقدند گوشی a54 تفاوت خاصی با نسخه ی قبلی اش ندارد و کماکان a53 بهتر است اما آیا این عقیده درست است؟ با جدول مقایسه  a54 با a53 خواهید فهمید.

جدول مقایسه a54 با a53 سامسونگ

مشخصات

گوشی a54 گوشی a53
تاریخ رونمایی ۱۵ مارس ۲۰۲۳

۱۷ مارس ۲۰۲۲

ابعاد

۱۵۸٫۲x 76.7 x8.2 میلیمتر ۱۵۹٫۶ x 74.8 x8.1 میلیمتر
وزن ۲۰۲ گرم

۱۸۹  گرم

نوع صفحه نمایش

سوپر آمولد سوپر آمولد
اندازه صفحه نمایش ۶٫۴ اینچ

۶٫۵ اینچ

رزولوشن صفحه نمایش

۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل
سیستم عامل اندروید ۱۳

اندروید ۱۲

چیپست

اگزینوس ۱۳۸۰ اگزینوس ۱۲۸۰
حافظه  داخلی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت

۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت

رم

۶/۸ گیگابایت ۸ گیگابایت
دوربین ها دوربین اصلی: ۵۰ مگاپیکسل

دوربین اولتراواید: ۱۲ مگاپیکسل

دوربین ماکرو: ۵ مگاپیکسل

دوربین اصلی: ۶۴مگاپیکسل

دوربین اولتراواید: ۱۲ مگاپیکسل

دوربین ماکرو: ۵ مگاپیکسل

دوربین عمق: ۵ مگاپیکسل

دوربین سلفی

۳۲ مگاپیکسل ۳۲ مگاپیکسل
جک ۳٫۵ میلیمتری ندارد

ندارد

باتری

۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
رنگ ها سفید/بنفش/سبز/خاکستری

آبی/سفید/مشکی

خرید گوشی a54 سامسونگ 

با بررسی دقیق گوشی A54 سامسونگ متوجه می‌ شویم که این گوشی از امکاناتی نزدیک به یک پرچمدار برخوردار می باشد. این موارد عبارتند از:

  • صفحه نمایش با کیفیت و با روشنایی بالا
  • کیفیت ساخت بالا
  • طراحی خیره کننده
  • دوربین ‌های قدرتمند
  • شارژدهی بسیار بالا
  • پردازنده قدرتمند

با توجه به موارد مذکور، خرید گوشی a54 سامسونگ پیشنهاد می شود و این گوشی ارزش خرید بالایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید اقساطی

سوالات متداول

خرید اقساطی
خرید اقساطی

خیر. تنها با داشتن چک صیادی به نام شخص متقاضی فروش انجام می‌شود.

بله. می توانید هر مبلغ دلخواهی را به عنوان پیش پرداخت در نظر بگیرید ولی حداقل میبایست یک چهارم مبلغ فاکتور باشد.کمتر از یک چهارم امکان پذیر نیست.

سقف خرید تماما به مدارک مثبته اعتباری که متقاضی ارائه میدهد،بستگی دارد و هیچ سقف از پیش تعیین شده ای برای افراد وجود ندارد.به عنوان مثال زمانی که متقاضی مدارکی دال بر درآمد ماهیانه سه میلیون تومان ارائه می دهد سقف خرید بیش از ده میلیون تومان دریافت نخواهد کرد.

همه ی افراد امکان ثبت نام را دارند. اما پذیرش درخواست ثبت نام در مرحله ی اول اعتبارسنجی، برای تمام متقاضیان اتفاق نمی افتد و نیازمند داشتن شغل قابل قبول، درآمد مشخص ، حساب بانکی معتبر بدون سابقه چک برگشتی یا معوقات بانکی و داشتن گردش حساب متناسب با میزان حقوق و خرید است.

شما به تعداد بی نهایت می توانید خرید اقساطی از سامانه تقسیط داشته باشید ولی انجام هر خرید بعدی ملزم به تسویه خرید قبلی است.در صورتی که متقاضی تعهدات باقیمانده داشته باشد نمی تواند از سامانه تقسیط مجدد خرید کند.