ابعاد تلویزیون های ۳۲ / ۴۳ / ۵۰ / ۵۵ / ۶۵ / ۷۵ اینچ سامسونگ

ابعاد تلویزیون های 32 / 43 / 50 / 55 / 65 / 75 اینچ سامسونگ

علاوه بر تنوع بالای مدل ها، تلویزیون های سامسونگ در ابعاد بسیار متنوعی از ۳۲ تا بیش از ۸۲ اینچ تولید می شوند. با توجه به این که سایز تلویزیون با واحد اینچ مشخص می شود و برای ما ایرانی ها ممکن است ملموس نباشد، اطلاع از ابعاد تلویزیون های سامسونگ به سانتی متر می تواند به ما کمک کند این سایز ها را بهتر درک کنیم.

همچنین برای طراحی دکوراسیون منزل و تهیه میز تلویزیون مناسب، بهتر است از ابعاد دقیق تلویزیون اطلاع داشته باشیم. در این مقاله علاوه بر بررسی ابعاد همه تلویزیون های سامسونگ ۳۲ / ۴۳ / ۵۰ / ۵۵ / ۶۵ / ۷۵ اینچ، به این سوال پاسخ خواهیم داد که هر سایز تلویزیون سامسونگ برای چه متراژی مناسب در واقع ما در این مطلب به بررسی ابعاد تلویزیون های سامسونگ می پردازیم .

همه سایز های تلویزیون سامسونگ از کوچک به بزرگ

معمولا کوچکترین سایز تلویزیون از ۳۲ اینچ شروع می شود. تلویزیون های سامسونگ را از نظر سایز می توان به چهار دسته زیر تقسیم کرد:

تلویزیون های کوچک سامسونگ: شامل سایز ۳۲ اینچ و ۴۰ اینچ

تلویزیون های متوسط سامسونگ: شامل سایز های ۴۲ اینچ، ۴۳ اینچ، ۴۸ اینچ، ۴۹ اینچ و ۵۰ اینچ

تلویزیون های بزرگ سامسونگ: شامل سایز های ۵۵ اینچ، ۵۸ اینچ، ۶۵ اینچ و  ۷۰ اینچ.

تلویزیون های خیلی بزرگ سامسونگ: شامل سایز های ۷۵ اینچ و ۸۲ اینچ

پر فروش ترین سایز تلویزیون سامسونگ

سایز ۵۵ اینچ پر فروش ترین سایز تلویزیون در بازار است. پس از آن سایز های ۵۰ و ۶۵ اینچ بیشترین فروش را دارند. علت پر فروش بودن این سایز ها متناسب بودن آن ها با اکثر سالن های نشیمن در خانه های ایرانی، تنوع بالای مدل ها و قیمت مناسب نسبت به سایز های بزرگتر است.

در ادامه این که تلویزیون های ۵۵ اینچ و سایر اندازه های تلویزیون برای چه متراژی مناسب هستند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اینچ تلویزیون چگونه محاسبه میشود؟

ابعاد همه تلویزیون های سامسونگ (32 / 43 / 50 / 55 / 65 / 75 اینچ)

همانطور که گفتیم وقتی درباره تلویزیون ۶۵ اینچی یا ۵۰ اینچی صحبت می کنیم، تصویر این که این تلویزیون دقیقا چه ابعادی دارد بسیار دشوار است. به خصوص برای ما ایرانی ها که به ندرت از واحد اینچ استفاده می کنیم و با واحد سانتی متر بیشتر آشنا هستیم. تصور کردن یک شی ۱۲۰ سانتی متری برای ما بسیار راحت تر از تصور یک شی ۴۸ اینچی است.


تلویزیون cu7000 سامسونگ


به طور کلی اینچ تلویزیون، اندازه قطر نمایشگر تلویزیون به واحد اینچ است. برای محاسبه اینچ تلویزیون باید یک خط فرضی را از گوشه راست بالا به گوشه چپ پایین تلویزیون وصل کنید. توجه داشته باشید که هنگام محاسبه اینچ تلویزیون با خود نمایشگر سر و کار داریم نه حاشیه صفحه.

همین حالا می توانید با روش زیر اینچ تلویزیون خود را اندازه بگیرید:

فاصله بین گوشه بالای راست و گوشه پایین چپ تلویزیون را با متر اندازه بگیرید

عدد به دست آمده به سانتی متر را در عدد ۰٫۳۹۳۷ ضرب کنید

عدد حاصله اینچ تلویزیون است. مثلا اگر قطر صفحه نمایش ۱۲۷ سانتی متر باشد، تلویزیون ۵۰ اینچی است.

تبدیل سانتی متر به اینچ تلویزیون

همانطور که گفته شد فرمول تبدیل سانتی متر به اینچ تلویزیون بسیار ساده است:

اینچ تلویزیون = قطر تلویزیون به سانتی متر × ۰٫۳۹۳۷

شما می توانید این عدد را با استفاده از مبدل های سانتی متر به اینچ آنلاین هم انجام دهید که نیازی به محاسبه ندارند.

اینچ تلویزیون کجا نوشته شده؟

یکی از راه های پیدا کردن اینچ تلویزیون، پیدا کردن شماره مدل است. این شماره را می توانید از طریق بخش support در تنظیمات تلویزیون پیدا کنید. همچنین می توانید از روی برچسب یا جعبه تلویزیون شماره مدل را پیدا کنید.

در شماره مدل تلویزیون حرف اول و دوم نشانگر مدل و منطقه جغرافیایی هستند، عددی که بعد از این دو حرف قرار می گیرد، سایز تلویزیون را نشان می دهد. مثلا تلویزیون ua50au7000u، سایز ۵۰ اینچ از سری تلویزیون های AU7000 است.

راه دیگر پیدا کردن اینچ تلویزیون هم اندازه گیری آن به روشی که ذکر کردیم است.

ابعاد و طول عرض تلویزیون ۳۲ اینچ سامسونگ

معمولا کوچکترین سایز اکثر مدل های تلویزیون سامسونگ سایز ۳۲ اینچ است. ابعاد تلویزیون ۳۲ اینچ سامسونگ به صورت زیر است:

عرض ۷۳ سانتی متر

ارتفاع ۴۳ سانتی متر

البته این اندازه ها بدون در نظر گرفتن حاشیه صفحه و استند تلویزیون است. اندازه نهایی تلویزیون سامسونگ ۳۲ اینچ بسته به مدل متفاوت است و باید از مشخصات مدلی که قصد خرید آن را دارید، چک شود.

تلویزیون های ۳۲ اینچ به علت ابعاد کوچکی که دارند برای اتاق های با متراژ کم بیشتر مناسب هستند تا سالن نشیمن منزل.

ابعاد و طول عرض تلویزیون ۴۰ اینچ سامسونگ

تلویزیون های ۴۰ اینچ هم جزو تلویزیون های کوچک به حساب می آیند. ابعاد تلویزیون ۴۰ اینچ سامسونگ به صورت زیر است:

عرض ۸۸٫۶ سانتی متر

ارتفاع ۴۹٫۸ سانتی متر

البته این اندازه ها بدون در نظر گرفتن حاشیه صفحه و استند تلویزیون است. اندازه نهایی تلویزیون سامسونگ ۴۰ اینچ بسته به مدل متفاوت است و باید از مشخصات مدلی که قصد خرید آن را دارید، چک شود.

ابعاد و طول عرض تلویزیون ۴۲ اینچ سامسونگ

تلویزیون ۴۲ اینچ سامسونگ در دسته تلویزیون های متوسط این کمپانی است که تنوع مدل زیادی هم دارد. ابعاد تلویزیون ۴۲ اینچ سامسونگ به صورت زیر است:

عرض ۹۲٫۷۱ سانتی متر

ارتفاع ۵۲٫۰۷ سانتی متر

البته این اندازه ها بدون در نظر گرفتن حاشیه صفحه و استند تلویزیون است. اندازه نهایی تلویزیون سامسونگ ۴۲ اینچ بسته به مدل متفاوت است و باید از مشخصات مدلی که قصد خرید آن را دارید، چک شود.


تلویزیون cu8000 سامسونگ


ابعاد و طول عرض تلویزیون ۴۳ اینچ سامسونگ

ابعاد تلویزیون ۴۳ اینچ سامسونگ به صورت زیر است:

عرض ۹۵ سانتی متر

ارتفاع ۵۴٫۶۱ سانتی متر

البته این اندازه ها بدون در نظر گرفتن حاشیه صفحه و استند تلویزیون است. اندازه نهایی تلویزیون سامسونگ ۴۳ اینچ بسته به مدل متفاوت است و باید از مشخصات مدلی که قصد خرید آن را دارید، چک شود.

ابعاد و طول عرض تلویزیون ۴۸ اینچ سامسونگ

ابعاد تلویزیون ۴۸ اینچ سامسونگ به صورت زیر است:

عرض ۱۰۷٫۶۱ سانتی متر

ارتفاع ۶۲٫۴ سانتی متر

البته این اندازه ها بدون در نظر گرفتن حاشیه صفحه و استند تلویزیون است. اندازه نهایی تلویزیون سامسونگ ۴۸ اینچ بسته به مدل متفاوت است و باید از مشخصات مدلی که قصد خرید آن را دارید، چک شود.

ابعاد و طول عرض تلویزیون ۴۹ اینچ سامسونگ

ابعاد تلویزیون ۴۹ اینچ سامسونگ به صورت زیر است:

عرض ۱۱۰ سانتی متر

ارتفاع ۷۱٫۶ سانتی متر

البته این اندازه ها بدون در نظر گرفتن حاشیه صفحه و استند تلویزیون است. اندازه نهایی تلویزیون سامسونگ ۴۹ اینچ بسته به مدل متفاوت است و باید از مشخصات مدلی که قصد خرید آن را دارید، چک شود.

ابعاد و طول عرض تلویزیون ۵۰ اینچ سامسونگ

ابعاد تلویزیون ۵۰ اینچ سامسونگ به صورت زیر است:

عرض ۱۱۰٫۷ سانتی متر

ارتفاع ۶۲٫۲ سانتی متر

البته این اندازه ها بدون در نظر گرفتن حاشیه صفحه و استند تلویزیون است. اندازه نهایی تلویزیون سامسونگ ۵۰ اینچ بسته به مدل متفاوت است و باید از مشخصات مدلی که قصد خرید آن را دارید، چک شود.

ابعاد و طول عرض تلویزیون ۵۵ اینچ سامسونگ

ابعاد تلویزیون ۵۵ اینچ سامسونگ به صورت زیر است:

عرض ۱۲۱ سانتی متر

ارتفاع ۷۱ سانتی متر

البته این اندازه ها بدون در نظر گرفتن حاشیه صفحه و استند تلویزیون است. اندازه نهایی تلویزیون سامسونگ ۵۵ اینچ بسته به مدل متفاوت است و باید از مشخصات مدلی که قصد خرید آن را دارید، چک شود.

ابعاد و طول عرض تلویزیون ۶۵ اینچ سامسونگ

ابعاد تلویزیون ۶۵ اینچ سامسونگ به صورت زیر است:

عرض ۱۴۵ سانتی متر

ارتفاع ۹۲٫۲ سانتی متر

البته این اندازه ها بدون در نظر گرفتن حاشیه صفحه و استند تلویزیون است. اندازه نهایی تلویزیون سامسونگ ۶۵ اینچ بسته به مدل متفاوت است و باید از مشخصات مدلی که قصد خرید آن را دارید، چک شود.

ابعاد و طول عرض تلویزیون ۷۰ اینچ سامسونگ

ابعاد تلویزیون ۷۰ اینچ سامسونگ به صورت زیر است:

عرض ۱۵۶٫۹۷۲ سانتی متر

ارتفاع ۹۳٫۹۸ سانتی متر

البته این اندازه ها بدون در نظر گرفتن حاشیه صفحه و استند تلویزیون است. اندازه نهایی تلویزیون سامسونگ ۷۰ اینچ بسته به مدل متفاوت است و باید از مشخصات مدلی که قصد خرید آن را دارید، چک شود.

ابعاد و طول عرض تلویزیون ۷۵ اینچ سامسونگ

ابعاد تلویزیون ۷۵ اینچ سامسونگ به صورت زیر است:

عرض ۱۶۷ سانتی متر

ارتفاع ۹۶٫۴ سانتی متر

البته این اندازه ها بدون در نظر گرفتن حاشیه صفحه و استند تلویزیون است. اندازه نهایی تلویزیون سامسونگ ۷۵ اینچ بسته به مدل متفاوت است و باید از مشخصات مدلی که قصد خرید آن را دارید، چک شود.

قیمت تلویزیون سامسونگ بر اساس سایز

قیمت تلویزیون های سامسونگ در وهله اول به مدل و سال ساخت آن ها بستگی دارد. تلویزیون های سامسونگ بسیار متنوع هستند و از مدل های اقتصادی تا میان رده و رده بالای آن ها در بازار موجود است. با این حال سایز تلویزیون هم روی قیمت آن اثر مهمی دارد.

به این صورت که هر چه تلویزیون کوچکتر باشد، قیمت آن هم کمتر است. مثلا تلویزیون کریستال ال ای دی AU8000 سامسونگ که یکی از پر فروش ترین مدل های تلویزیون سامسونگ در ایران است، در سایز ۴۳ اینچ چیزی حدود ۳۳۰ دلار قیمت دارد در حالی که سایز ۵۰ اینچ همین تلویزیون حدود ۴۵۰ دلار است.

البته با توجه به این که نظر سنجی ها نشان داده مشتریانی که تلویزیون های بزرگ خریداری می کنند، در بلند مدت رضایت بیشتری را از خریدشان تجربه خواهند کرد، اگر می خواهید تلویزیون بزرگ بخرید، از قیمت بالای آن نگران نشوید. شما می توانید تلویزیون مورد نظرتان را از طریق سامانه تقسیط به صورت اقساط ۲ تا ۱۲ ماهه خریداری کنید. جهت کسب اطلاع بیشتر درباره خدمات تقسیط و نحوه دریافت اعتبار خرید تلویزیون سامسونگ، راهنمای خرید اقساطی را بخوانید.

تلویزیون چند اینچ بخریم؟

انتخاب سایز مناسب تلویزیون یکی از دغدغه های مشتریان است که البته دغدغه بجا و درستی است. تلویزیونی که انتخاب می کنید تا سال ها در خانه تان خواهد ماند و مرکز توجه همه اعضای منزل خواهد بود. بنابراین انتخاب تلویزیون مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخودار است.

معمولا بهترین معیار برای سایز تلویزیون، توجه به متراژ سالن نشیمن و تعداد افرادی است که به تلویزیون نگاه می کنند. هر چه متراژ بزرگتر و تعداد ساکنین بیشتر باشد باید تلویزیون بزرگتری بخرید. در ادامه تلویزیون های مناسب برای هر متراژ را با هم بررسی می کنیم.

به عنوان یک قاعده کلی پیشنهاد می شود که تا جایی که بودجه و فضایی که در اختیار دارید اجازه می دهد، تلویزیون بزرگتری بخرید. هر چه تلویزیون بزرگتر باشد، عموما رضایت مشتری هم بیشتر است.

انتخاب سایز تلویزیون بر اساس مساحت

ابعاد همه تلویزیون های سامسونگ (32 / 43 / 50 / 55 / 65 / 75 اینچ)

زاویه ایده آل تماشای تلویزیون، حالتی است که صفحه تلویزیون ۴۰ درجه از میدان دید شما را اشغال کند. یعنی شما در بهترین حالت باید در فاصله ای از صفحه تلویزیون بنشینید که ۴۰ درصد میدان دیدتان را تصویر تلویزیون تشکیل دهد. بنابراین هر چه تلویزیون بزرگتر باشد باید فاصله بیشتری با آن داشته باشید. بر اساس همین قاعده می توان گفت که هر چه سالن شما بزرگتر باشد، باید تلویزیون بزرگتری خریداری کنید و مبل جلوی تلویزیون را دور تر قرار دهید. هر چه سالن کوچکتر، فاصله مبل نشیمن تا تلویزیون کمتر و بالطبع اندازه تلویزیون کوچکتر خواهد بود.

اما این فاصله چقدر باید باشد؟ به عنوان یک قاعده کلی بهترین فاصله محل نشستن از تلویزیون برابر است با اندازه تلویزیون به اینچ ضربدر عدد ۱٫۲٫ مثلا اگر تلویزیون ۵۰ اینچی دارید، باید در فاصله ۶۰ اینچ بنشینید. حالا برای راحت تر شدن کار ۶۰ اینچ را به سانتی متر تبدیل می کنیم که حاصل ۱۵۲٫۴ سانتی متر می شود، یعنی چیزی حدود یک متر و نیم.

این کار را برعکس هم می توانید انجام دهید یعنی بر حسب فاصله مبل از میز تلویزیون، اندازه ایده آل تلویزیون را پیدا کنید.

جدول انتخاب اینچ تلویزیون بر اساس متراژ

در جدول زیر می توانید اندازه ایده آل فاصله از متداول ترین سایز های تلویزیون را ببینید. برای بقیه سایز ها محاسبه گفته شده را انجام دهید:

اندازه تلویزیون فاصله از تلویزیون
۵۵ اینچ ۱٫۷ متر
۶۵ اینچ ۲٫۰ متر
۷۵ اینچ ۲٫۳ متر
۸۵ اینچ ۲٫۶ متر

طول و عرض تلویزیون سامسونگ ۳۲ / ۴۳ / ۵۰ / ۵۵ / ۶۵  ۷۵ اینچ 

تلویزیون های سامسونگ در ابعاد متنوع در بازار موجود هستند. اطلاع از ابعاد و طول و عرض هر یک از سایز های تلویزیون هم در انتخاب تلویزیون مناسب و هم در طراحی دکوراسیون و چیدمان منزل، سودمند است. در این مقاله به بررسی ابعاد همه تلویزیون های سامسونگ (۳۲ / ۴۳ / ۵۰ / ۵۵ / ۶۵ / ۷۵ اینچ) و فاصله ایده ال تماشای هر سایز تلویزیون پرداختیم. به نظر شما کدام سایز تلویزیون بهتر است؟ آیا بر اساس اندازه های گفته شده، تلویزیون شما سایز ایده آل است یا نه؟

خرید اقساطی انواع تلویزیون سامسونگ

کاربران عزیزی که قصد خرید تلویزیون سامسونگ از طریق سایت خرید اقساطی کالا تقسیط را دارند می توانند از طریق شماره ۳۷۰۵ ۸۸۸۸-۰۲۱ با پشتیبانی فروش اقساطی سایت تقسیط تماس بگیرند و از راهنماء خرید اقساطی این وبسایت استفاده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید اقساطی

سوالات متداول

خرید اقساطی
خرید اقساطی

خیر. تنها با داشتن چک صیادی به نام شخص متقاضی فروش انجام می‌شود.

بله. می توانید هر مبلغ دلخواهی را به عنوان پیش پرداخت در نظر بگیرید ولی حداقل میبایست یک چهارم مبلغ فاکتور باشد.کمتر از یک چهارم امکان پذیر نیست.

سقف خرید تماما به مدارک مثبته اعتباری که متقاضی ارائه میدهد،بستگی دارد و هیچ سقف از پیش تعیین شده ای برای افراد وجود ندارد.به عنوان مثال زمانی که متقاضی مدارکی دال بر درآمد ماهیانه سه میلیون تومان ارائه می دهد سقف خرید بیش از ده میلیون تومان دریافت نخواهد کرد.

همه ی افراد امکان ثبت نام را دارند. اما پذیرش درخواست ثبت نام در مرحله ی اول اعتبارسنجی، برای تمام متقاضیان اتفاق نمی افتد و نیازمند داشتن شغل قابل قبول، درآمد مشخص ، حساب بانکی معتبر بدون سابقه چک برگشتی یا معوقات بانکی و داشتن گردش حساب متناسب با میزان حقوق و خرید است.

شما به تعداد بی نهایت می توانید خرید اقساطی از سامانه تقسیط داشته باشید ولی انجام هر خرید بعدی ملزم به تسویه خرید قبلی است.در صورتی که متقاضی تعهدات باقیمانده داشته باشد نمی تواند از سامانه تقسیط مجدد خرید کند.